تندخوانی گام (گروه آموزشی مطالعه)

یادگیری، نقطه آغاز معجزه است.

تندخوانی گام (گروه آموزشی مطالعه)

یادگیری، نقطه آغاز معجزه است.

تندخوانی گام (گروه آموزشی مطالعه)

گروه آموزشی مطالعه از مهر ماه سال 1394 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، مدیر گروه گام مهندس امید طلوع است، ایشان رسالت خود را ترویج یادگیری می داند، امید طلوع معلم تندخوانی، مربی انگیزه و مدرس دوره های رشد شخصیتی است ایشان طراح و مجری چندین دوره از جمله افزایش عملکرد فردی، انضباط شخصی، مخرج مشترک موفقیت، روی ریل موفقیت ویژه دانش آموزان کنکور، هندسه یادگیری، رسم رهبری در بیزینس های ایرانی و ... نیز می باشد.

طبقه بندی موضوعی

تندخوانی چیست؟ سوالی که تنها عده ایی می پرسند که از آن اطلاع دارند.باور عده ایی بر این است که تندخوانی ممکن نیست.تندخوانی نه تنها ممکن است بلکه ضروری هم هست.

برخی مهارت ها برای همه ضروری است٬ یکی از مهارتهای ضروری تندخوانی است.

در هنگام مطالعه زبان٬دهان٬گوشها و مغز درگیر می شوند.اتفاقی که در تندخوانی رخ می دهد این است که سرعت ارتباط بین این اعضا بیشتر می شود.

همه یک خاطره خیلی خوب از آموزش رانندگی داریم.بعد از کلاس های آموزشی نوبت به کار عملی رسید.باید با کمک مربی رانندگی می کردیم.

 


تندخوانی چیست؟

خلاصه روز اول در حالی که استرس تمام وجودمان را گرفته بود به مربی مراجعه کردیم.مربی در حالی که عموما لبخندی به لب داشت پذیرای ما بود(البته گاهی اوقات لبخند که نداشت هیچ٬ اخم هم کرده بود).

مربی از ما دعوت کرد تا پشت فرمان بنشینیم.استرس مان دوچندان شد.برای استارت زدن ماشین بعضا اشتباهی رخ می داد.خلاصه به هر شکلی ماشین روشن می شد و مربی ما را تشویق به راه انداختن ماشین می کرد.خلاصه با کلی ترس و به آرامی رانندگی می کردیم.ولی بعد از گذشت چند سالی خیلی راحت رانندگی می کنیم.سرعت انجام کارها در رانندگی بیشتر شده است.

تندخوانی هم به همین شکل است.وقتی آموزشی برای اینکه بتوانیم تندبخوانیم ندیده ام٬مسلما از آن هم نمی توانیم استفاده کنیم.در ادامه قصد داریم به مواردی که در تندخوانی به ما کمک می کند اشاره کنیم تا با دانستن چند نکته ساده بتوانیم این کار را انجام دهیم.

 تندخوانی آرام خواندن است

وقتی در دبستان بودیم به دلایلی باید با صدای بلند متن ها را برای معلم می خواندیم.وقتی بزرگ تر شدیم این عادت به جا ماند.این عادت باعث می شود که سرعت ما در مطالعه کم شود.البته الزاما به تنها به زبان آوردن کلمات مهم نیست٬ بلکه اگر در هنگام مطالعه در ذهن هم کلمات بلند خوانده شوند این کار هم باعث کند شدن سرعت مطالعه می شود.


آرام خوانی

پس باید سعی کنیم که در هنگام مطالعه این صداها را حذف نماییم.البته قرار نیست یک شبه این کار انجام شود.بلکه با تکرار و تمرین می توان به نتیجه بسیار مطلوبی دست پیدا کرد.

با شرکت در دوره رایگان تندخوانی سرعت مطالعه خود را به راحتی دو برابر کنید٬ فقط کمتر از یک دقیق کافیست که فرم زیر را کامل کنید:

تندخوانی با درک مطلب است

تصور غلط برخی این است با تندخوانی درک مطلب پایین است.ولی در صورتی که با یادگیری تندخوانی علاوه بر بالا رفتن سرعت مطالعه درک مطلب بهتری هم خواهیم داشت.با یادگیری تکنیک های تمرکز حواس و همچنین تقویت حافظه با تندخوانی٬درک مطلب هم بالا می رود.

تندخوانی با تمرکز است

اگر دقت کرده باشید در هنگام مطالعه با سرعت پایین٬ حواسمان پرت می شود.ولی در هنگام تندخوانی به دلیل بالا بودن سرعت مطالعه امکان حواس پرتی کمتر هست.به علاوه آن با فراگیری تکنیک های تمرکز حواس نیز این مورد تقویت می گردد.