تندخوانی گام (گروه آموزشی مطالعه)

یادگیری، نقطه آغاز معجزه است.

تندخوانی گام (گروه آموزشی مطالعه)

یادگیری، نقطه آغاز معجزه است.

تندخوانی گام (گروه آموزشی مطالعه)

گروه آموزشی مطالعه از مهر ماه سال 1394 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، مدیر گروه گام مهندس امید طلوع است، ایشان رسالت خود را ترویج یادگیری می داند، امید طلوع معلم تندخوانی، مربی انگیزه و مدرس دوره های رشد شخصیتی است ایشان طراح و مجری چندین دوره از جمله افزایش عملکرد فردی، انضباط شخصی، مخرج مشترک موفقیت، روی ریل موفقیت ویژه دانش آموزان کنکور، هندسه یادگیری، رسم رهبری در بیزینس های ایرانی و ... نیز می باشد.

طبقه بندی موضوعی

افزایش قدرت عضلات چشم

دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۳۶ ق.ظ

تقویت عضلات چشم :

یکی از مقدمات تندخوانی تقویت عضلات چشم است. تقویت عضلات چشم با چند تکنیک ساده و تکرار مداوم به راحتی امکان پذیر است و می تواند سرعت شما را در مطالعه بهبود ببخشد و در مسیر تندخوانی به شما کمک کند. برای تقویت عضلات چشم به تمرینات این مقاله و همچنین تمریناتی که در فیلم آموزشی قرار خواهد گرفت عمل کنید. تقویت عضلات چشم به معنای عادت دادن چشم به حرکت بیشتر و سریعتر است.

تمرین اول:

روی یک کاغذ A4 مطابق شکل زیر پنج نقطه درج کنید و با اتصال نقاط، یک ستاره تشکیل دهید. کاغذ را مقابل چشم تان قرار دهید. فاصله کاغذ از چشم تان به اندازه ای باشد که ستاره تار نباشد و پنج نقطه در محدوده دیدتان باشند. این فاصله بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر است). حال مردمک چشم تان را در جهت ستاره، از نقطه‌ای به نقطه ی دیگر حرکت دهید.) دقت کنید که فقط مردمک چشم تان حرکت کند نه تمام سرتان. این کار را دفعه ی اول ۳۰ ثانیه انجام دهید و دفعات بعد با افزایش زمان، آن را به ۵۰ ثانیه برسانید. دقت کنید که حرکت چشم باید به آرامی صورت گیرد و این عمل به مدت ده روز باید تکرار شود.

تمرین دوم:

بایستید و یک خودکار یا شیء مشابه آن را در دست بگیرید. دست تان را در مقابل خود عمود بگیرید، طوری که زاویه دست و بدنتان ۹۰ درجه شود. دست‌تان را بالا و پایین حرکت دهید و با چشم به نوک خودکار خیره شوید و چشمانتان را همزمان با خودکار بالا و پایین ببرید، طوری که از خودکار جا نماند. همین حرکت را در جهت چپ و راست هم انجام دهید. تکرار این حرکت در بازه های زمانی یک دقیقه ای به تقویت عضلات چشم شما کمک می کند.

یک نکته مهم:

تندخوانی به صبر زیادی نیاز دارد. برخی حرکات و تمرین ها در تندخوانی ممکن است برای ما بی معنی و کم کاربرد به نظر برسد، اما فراموش نکنید مجموعه ای از اقدامات کوچک کنار هم قرار میگیرد و یک اقدام بزرگ را رقم میزند. لطفا با صبر و حوصله با تمرین ها پیش بیایید و به یک تندخوان تبدیل شوید. در قدم های اولیه به تقویت عضلات چشم پرداختیم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۷
امید طلوع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی