تندخوانی گام (گروه آموزشی مطالعه)

یادگیری، نقطه آغاز معجزه است.

تندخوانی گام (گروه آموزشی مطالعه)

یادگیری، نقطه آغاز معجزه است.

تندخوانی گام (گروه آموزشی مطالعه)

گروه آموزشی مطالعه از مهر ماه سال 1394 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، مدیر گروه گام مهندس امید طلوع است، ایشان رسالت خود را ترویج یادگیری می داند، امید طلوع معلم تندخوانی، مربی انگیزه و مدرس دوره های رشد شخصیتی است ایشان طراح و مجری چندین دوره از جمله افزایش عملکرد فردی، انضباط شخصی، مخرج مشترک موفقیت، روی ریل موفقیت ویژه دانش آموزان کنکور، هندسه یادگیری، رسم رهبری در بیزینس های ایرانی و ... نیز می باشد.

طبقه بندی موضوعی

کاربردهای نقشه ذهنی در مطالعه

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۴۹ ب.ظ

کاربردهای نقشه ذهنی چیست؟

کاربردهای نقشه ذهنی فراوان بسیار بیشتز از آن است که فکر می کنید.

استفاده از نقشه ذهنی یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای افزایش یادگیری است.

شما می توانید با استفاده از نقشه ذهنی خلاقیت خود را در مسایل و کارهای مختلف در حد قابل توجهی افزایش دهید.

با نقشه ذهنی مطالب به گونه ای در ذهن شما جای می گیرند که بتوانید به راحتی آن ها را به یاد آورید.

همانطور که می دانید نقشه ذهنی یک نمودار درختی است که به وسیله آن می توان برای سازماندهی اطلاعات و مطالب استفاده کرد.

 

کاربردهای نقشه ذهنی

نقشه ذهنی ادراکی است. همچنین مطالب و اطلاعات در آن بر اساس میزان اهمیت شان در شاخه های مختلف قرار می گیرند. از مهم ترین فواید نقشه ذهنی می توان به تقویت حافظه اشاره کرد. از نقشه ذهنی می توان به عنوان یک دستور العمل بسیار قدرت مند در یادداشت برداری نام برد.

همچنین به شما کمک می کند تا:

  • بهتر یاد بگیرید
  • حافظه خود را تقویت کنید
  • مطالب را راحت تر به یادآورید
  • برای مسایل راه حل های خلاقانه پیدا کنید.

شما با نقشه ذهنی می توانید مطالب و اطلاعات گسترده را با تبدیل کرده به تکه ها و قسمت های کوچک تر به آسانی سازماندهی کنید.

 فواید نقشه ذهنی چیست؟

  • کم حجم تر از یادداشت های معمولی
  • بهترین روش خلاصه برداری مطالب و اطلاعات
  • تثیبت اطلاعات در حافظه
  • یادآوری راحت تر اطلاعات
  • مرور کردن آسان
  • و

کاربردهای نقشه ذهنی:

خلاصه نویسی

یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین کاربردهای نقشه ذهنی ، خلاصه نویسی است. در خلاصه نویسی به روش نقشه ذهنی کلمه کلیدی را در مرکز قرار می دهید. سپس سایر مطالب مرتبط را بر اساس درجه مهم بودنشان به صورت شاخه ای به کلمه کلیدی وصل می کنید. استفاده ار نقشه ذهنی یکی از فوق العاده ترین راه های خلاصه نویسی مطالب است. با توجه به این که مطالعه نیازمند مرور است، شما پس از مطالعه به آسانی مطالب را مرور میکنید.

همچنین با استفاده از نقشه ذهنی برای خلاصه نویسی بسیار بهتر و پایدارتر مطالب را می آموزید و به خاطر می سپارید. شما حتی می توانید مطالب درسی را نیز با این روش خلاصه نویسی کنید. نمونه هایی از خلاصه نویسی با استفاده از نقشه ذهنی:

 

کاربردهای نقشه ذهنی

 

 

 

 

 

استقاده در پروژه

طبق گفته مایک استنلی (سرپرست پروژه هواپیمایی بوئینگ)، برای بخش اصلی برنامه بهبود کیفیت در این شرکت از نقشه ذهنی استفاده شده است. استفاده از نقشه ذهنی در این پروژه صرفه جویی بیش از ده میلیون دلاری را به همراه داشته است.

کاربردهای نقشه ذهنی

در نتیجه شما هم می توانید در پروژه های مختلف خود از نقشه ذهنی استفاده کنید و شاهد تاثیرات بی نظیر آن باشید.

به کارگیری نقشه ذهنی در سخنرانی ها

یک از کاربردهای نقشه ی ذهنی ، استفاده از آن برای سخنرانی هاست.

تا به حال پیش آمده هنگام سخنرانی، صحبت های خود را فراموش کنید و یا بعد از پایان آن متوجه شوید که قسمت هایی از مطالب را جا انداخته اید؟ به راحتی و با استفاده از نقشه ذهنی می توانید از تکرار چنین اتفاق هایی در حین سخنرانی جلوگیری کنید. کافی است اجزا اصلی موضوع صحبت های خود را در نقشه ذهنی مشخص کنید و سایر عناصر و مباحث اصلی را در آن جای دهید. هدف سخنرانی خود را پیدا کنید تا راحت تر بتوانید شکل ارایه مطلوب تر آن را بیابید.

 

کاربردهای نقشه ذهنی

نقشه ذهنی در سخنرانی باعث می شود که مدام فکر ها و ایده های جدید و متنوع به ذهن شما برسد. کلمات کلیدی در نقشه ذهنی مانند موتور محرک عمل می کنند. در نتیجه خیالتان بابت جا انداختن مطالب و فراموش کردن آن ها در حین سخنرانی راحت خواهد شد.

تنظیم کردن اهداف با نقشه ذهنی

یکی دیگر از کاربردهای نقشه ذهنی این است که شما با استفاده از آن می توانید اهداف خود را نظم ببخشید. کافی است اهداف و آرزوهای خود را همراه با مسولیت ها و راه های رسیدن به آن ها به صورت یک نقشه ذهنی یا نقشه های ذهنی مجزا رسم کنید.

در تنظیم اهداف، باید حواستان به بازه ی زمانی مورد نیاز باشد. برای اهداف بلند مدت، شما یک دیدگاه کلی و همه جانبه خواهید داشت تا بتوانید به بهترین شکل تصمیمات مربوطه را سازماندهی کنید. زیرا به تلاش و کارایی بیشتری نیاز دارید. همچنین می توانید اهداف بلند مدت خود را به اهداف کوچک تری تقسیم کنید.

به علاوه با رسم نقشه ذهنی هدف ها مسیرها و کارهایی که بیهوده هستند را تشخیص می دهید و آن ها را از مسیر خود حذف می کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۹
امید طلوع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی